Sigorta ve Emeklilik Danışmanı
Sigorta ve emeklilik danışmanı bireysel ya da bir şirkete bağlı olarak çalışan, ilgili kişilere sigorta ve emeklilik hakkında bilgiler sağlayan kimsedir. Sigorta ve emeklilik danışmanı, kişilerin mevcut emeklilik koşullarını belirleyerek danışanları bilgilendirir, ilgili kişilere yardımcı olur ve öneriler sunar.
Sigorta ve Emeklilik Danışmanı Görev ve Sorumlulukları
Sigorta ve emeklilik danışmanı günümüz koşullarında önemli olan meslek gruplarından bir tanesidir. Sigorta ve emeklilik danışmanının görevleri geniş kapsamlıdır. Temel görevleri şunlardır:
İlgili kişilere sigorta ve emeklilik koşulları hakkında bilgi aktarmak ve onlara yol göstermek,
Yatırım fonlarını gerçekleştirmek için piyasa araştırması yapmak,
İlgili sigorta ve emeklilik projelerinin avantajlarının tanıtımını yapmak,
Yapılan sigorta ve emeklilik yatırımlarının doğru yönetildiğinden emin olmak ve bunun için kişilerle görüşmeler yapmak,
Gerektiğinde anketlerle piyasa ve finans araştırması gerçekleştirmek,
Sigorta ve emeklilik fonlarının değerini ve performansını analiz etmek,
Müşteriye güven vermeyen ya da müşteriyi cezbetmeyen sigorta ve emeklilik imkanlarında düzeltmelere gitmek,
Sigorta ve emeklilik yatırımcılarına düzenli olarak (haftalık ya da aylık) rapor sunmak,
Sigorta ve emeklilik mevzuatında oluşan değişiklikleri takip etmek ve müşterilere bildirmek.